نحوه تشخیص نقره اصل


نوشته شده توسط : بهمن

شاید شما یک قطعه زیورآلات از فروشگاه های آنلاین خریداری کردید یا شاید دوستتان یک قطعه نقره پیدا کرده و از شما درخواست می کند که ببینید این قطعه نقره اصل می باشد یا طرح نقره ! بنابراین لازم تست تشخیص نقره اصل را بدانید. نقره یک فلزی است که کاربرد وسیعی دارد، از جمله در صنعت جواهرات و زیورآلات، ساعت سازی، لوازم تزیناتی خانه و … به کار برده می شود. نقره تمام عیار 92.5 درصد از نقره و 7.5 درصد از سایر فلزها (در درجه اول مس) ساخته می شود. نقره خالص نرم و شکننده است و معمولا نقره ناب نامیده می شود. بعضا بعضی محصولات که خود را جای نقره اصلی معرفی می کنند با لایه ای نازک از نقره اصل پوشش داده می شود. در این مقاله سعی شده است که روش هایی را برای تشخیص نقره اصل از نقره بدل یا همان تست تشخیص نقره اصل را برای شما عزیزان بازگو کنیم.

تست تشخیص نقره اصل از بدل

برای تست تشخیص نقره اصل روش ها و تست های مختلفی وجود دارد که در این بخش سه مورد از راحت ترین و به اصطلاح دم دست ترین روش های تشخیص نقره ی اصلی را بررسی می کنیم.

به عیار حک شده بر روی نقره نگاه کنید.

زیورآلات و اکسسوری های نقره با یک مهر حک شده بین المللی شناخته می شوند. البته این دلیل حتمی بر نقره بودن نیست، و ممکن است قطعه نقره ای مهر حک شده نداشته باشد ولی نقره اصل باشد.

عیار حک شده بر روی نقره را بررسی کنید. با استفاده از یک ذره بین، نقره ای که در دست دارید را بزرگ نمایی کنید و نگاه کنید. فروشندگان بین المللی مهرهایی با اعداد 925،900،800 را بر روی نقره حک می کنند. ا

تست اصل بودن نقره

ین اعداد درصد خالص بودن نقره را نشان میدهند.925 یعنی 92.5 درصد از نقره خالص می باشد. 900 و 800 یعنی 90 درصد یا 80 درصد از نقره خالص استفاده شده است.

با استفاده از آهن ربا تست کنید.

ادامه مطلب نحوه تشخیص نقره اصل ....





:: بازدید از این مطلب : 517
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 مهر 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: